Hjem » Donation fra Odd Fellow

Donation fra Odd Fellow

hilsen fra din fundraiser

Odd fellow

Sidst på eftermiddagen den 13. februar ringede telefonen. I den anden ende af røret var Stormester Rene Krongaard fra Odd Fellow Loge nr 73 Svend Fælding, Odder. Rene Krongaard spurgte om fundraiser sammen med et par bestyrelsesmedlemmer kunne deltage i overrækkelsen af den donation, som logens Humanitære Fond havde besluttet at give Norsminde Sejlklub. Det var en skøn opringning at få.

Et par af din bestyrelses medlemmer var straks klar i festtøjet til højtidelig tale, overrækkelse af donationen og efterfølgende hyggelig middag med loge-brødrene.

I samme anledning blev Norsminde Sejlklub omtalt i Odder Avisen d.7.3.2018 sammen med Odder Ungdomsskole, der også modtog donation.

Tusind tak til Odd Fellow Logen for denne kærkomne hjælp til den faste bådplads i Norsminde Havn. Der er en særlig glæde ved at få anerkendelse fra ens lokalområde.

Nordea-Fonden

Kort efter måtte vi afsted igen. Denne gang gjaldt det Nordea Fondens projekt Kysten er Klar. Projektet, der ikke står med småpenge, tilbyder sig til danske kystbyer for at give foreninger og ildsjæle sparring på idéer til projekter, der kan bidrage til gode liv ved de danske kyster.

Det er jo os: ildsjæle og østkystby og bidrag til det gode kystliv. Undertegnede og et par velklædte bestyrelsesmedlemmer kørte  til suppe og sparringsmøde i Hou hos Nordea Fonden, hvor andre fra andre østkyst-byer med samme ærinde ogå var mødt op.

Suppen var god, selskabet også og vi fik en vurdering og og et par gode anbefalinger på ansøgningen til klubbens projekt, som vi havde fremsendt forud for dagen. Nu er det spændende om vi kan få vinklet den gode historie og få midlerne hjem.

Årsopgørelse fra OK

Et hastigt blik på årsopgørelsen fra OK viser, at mange bække små… virker i virkeligheden

Antallet af aktive OK-benzinkort i den angivne perioder er steget. Det er glædeligt, fordi det betyder et par kroner mere til din sejlklub. Tak til dig, der enten selv er abonnent eller hjalp til med at skaffe endnu et menneske, der via sit benzinforbrug kastede en mønt i klubbens kasse.

Har du ikke tilknyttet dit OK-benzinkort til Norsminde sejlklub, så kan her du finde info om, hvordan du gør og hvad det betyder. Alternativt: kontakt din fundraiser. Husk, at hvis dit OK-bensinkort ikke aktivt er tilknyttet din sejlklub, er den pr default tilknyttet en andet sportsforening.

Du er sikkert opmærksom på i disse dage triller skattevæsenets årsopgørelse ind. Skulle du få penge tilbage fra skat, kan du være sikker på, at du ikke kommer til at høre eet ondt ord om du betænkte yndlingssejlklubben. Indsamlingen på betternow er stadig åben og skillingerne til bådpladserne ikke helt i hus 🙂