Hjem » 8. sejlads – efterår – 2016

8. sejlads – efterår – 2016

Så er kapsejladssæsonen overstået, og ikke uventet blev det “Futte”, der blev samlet vinder af efterårets otte sejladser.

Omkring starten opstod der lidt tumult, da “Den lille røde” grundstødte. Orla i “Haletudsen” viste både godt sømandsskab og kammeratskab og kom den grundstødte H-båd til hjælp.

Det betød, at “Haletudsen” først kunne passere startlinjen 10 minutter efter starten var gået. Det har den fået fuld kompensation for, mens “Den lille røde” blev diskvalificeret, selv om den efterfølgende fuldførte sejladsen. En kapsejlende båd ikke må ikke modtage hjælp ude fra.

Vinder af 8. løb blev X-35’eren, men den nye båds placering er uden betydning for den samlede stilling i efteråret.

Resultat af 8. sejlads:

norsmindesejlklub_kapsejlads_18_resultat_25092016

Samlet stilling:

norsmindesejlklub_kapsejlads_18_stilling_25092016

// Øverste fotos fremsendt af formanden fra efterfølgende kalas som afslutning på en god sæson.