Hjem » Sejlerskolens både

Sejlerskolens både

Herunder finder du orientering om klubbådene i Norsminde Sejlklub. Bådene, der er H-både,  bruges primært i sejlerskolen.
Derudover kan klubbådene bookes af medlemmer. Det finder du information om på denne side.

Thyra,
plads nr 76

Svanen,
plads nr 92

Hvem må

Klubbåd kan bookes af de af klubbens medlemmer, som er godkendt som skipper og har tegnet et brugskontingent.

Det er skippers ansvar at båden sejles forsvarligt og at stå inde for besætningsmedlemmernes duelighed og sikkerhed. Ligeledes påhviler selvrisikoen skipper.

Alle besætningsmedlemmer på båden skal være medlem af klubben.

Prioriteret rækkefølge for brug af klubbåde

• Undervisningsbåd i sejlerskolen
  • Kølbådssejladsarrangementer af tidligere optimist sejlere
  • Deltagelse i sejlads arrangementer, arrangeret af Norsminde Sejlklub og nabosejlklubber
  • Endagssejladser

Ønsker du at blive godkendt som skipper med brugsret til klubbådene, eller ønsker du at benytte en af vore klubbåde, da kontakt vores klubbådsadministrator. Det er også ham du skal kontakte, hvis du har andre spørgsmål til klubbådene.

Godkendelse og brugsret til klubbåden

For at blive godkendt som skipper, skal følgende være opfyldt:

• Du skal være medlem af Norsminde Sejlklub og have betalt medlemskontingent.
  • Du skal være godkendt af en instruktør fra sejlerskolen. Ved godkendelsen vurderes niveauet af din duelighed, evt. med henblik på singlehandsejlads.

For at opnå brugsret skal du være godkendt som skipper, samt pr. sæson:

• Tegne brugskontingent på kr. 1.400-
  • Indbetale vedligeholdelsesdepositum på kr. 500,-
    Depositum tilbagebetales i starten af den efterfølgende sejladssæson, hvis du på tilfredsstillende vis har deltaget i det årlige vedligehold, og i den efterfølgende sejladssæson har deltaget i forårsklargøringen af klubbådene.

Hvis du som skipper ikke overholder reglerne, mister du din brugsret. Reglerne for brug af klubbåden finder du her.

For at deltage som gast på klubbåd, skal du være medlem af Norsminde Sejlklub og have betalt medlemskontingent.

Reservation af klubbåd

Alle medlemmer, som har har tegnet et brugskontingent og som er godkendt til at benytte klubbåde, har mulighed for, at benytte Thyra eller Svanen til endagssejladser.

Ønsker du at benytte en af klubbådene, så kontakt vores klubbådsadministrator

Faktaboks

MærkeÅrgangStørrelseSkrogBreddeDybdeVægt
ThyraH-båd197526 fodglasfiber2,2 m1,5 m1450 kg
SvanenH-båd198326 fodglasfiber2,2 m1,5 m1450 kg

Det med småt

Bådene er kaskoforsikret i First under ordningen: ”Fast Godtgørelse”, med en selvrisiko på kr. 2000 for brugere med duelighedsbevis og med en selvrisiko på kr. 4000 for brugere uden duelighedsbevis ved hver ansvarspådragende skade, der anmeldes til forsikringen.

Formålet med klubbådene

Formålet med klubbådene er dels at sikre, at driften af sejlerskolen kan fortsætte og blive mindre afhængig af brug af medlemmernes både. Ligeledes ønsker Norsminde Sejlklub at have et tilbud til klubbens sejlere, som ikke deltager i sejlerskolen, således at de kan fastholde deres tilknytning til sejlsporten uden nødvendigvis selv at skulle anskaffe en båd.

Klubbådsadministrator

Klubbådsadministrator er ansvarlig for:

• At sikre at klubbådene altid er sejladsmæssig sikker stand
  • Godkendelse af brugere
  • Administrere udlån af klubbådene
  • Godkende brugernes arbejdsindsats ved klubbådenes vedligeholdelse.

Herudover er klubbådsadministratoren ansvarlig for, at nedenstående foretages, sammen med brugere og frivillige:

• Forårsklargøring og søsætning
  • Bådoptagning og vinterklargøring
  • Løbende vedligeholdelse og udbedring af skader