Hjem » Nyheder » Duelighedsbevis

Duelighedsbevis

På bestyrelsesmødet april 2018 blev det vedtaget at Norsminde Sejlerskole fremover underviser således, at eleverne kan indstilles til den praktiske prøve til duelighedsbeviset. Pensum varierer kun en ganske lille smule i forhold til vores undervisning hidtil. Denne beslutning er lavet som følge af udviklingen i vore naboklubber, der alle tilbyder at indstille til duelighedsprøven. Vi skal jo nødigt overhales af andre klubber på den bekostning 🙂

Det vil være op til hver enkelt elev, om de vil indstilles. Hvis en elev vælger at blive indstillet, vil det indebære indkøb af lidt materialer for elevens regning og instruktører vil opleve de bliver begrænsede, derved at der slavisk skal følges et bestemt undervisningsforløb opdelt i 24 forskellige lektioner.

Norsminde Sejlerskole vil fremover undervise alle efter denne model, så er det op til den enkelte sejlerskoleelev at træffe beslutning om indstilling.

Meromkostningerne for elevens vedkommende ved indstilling til prøve ligger i omegnen af 400.- kr til undervisningsmateriale og et gebyr til sensor.