Hjem » Klubaften om søredning

Klubaften om søredning

Onsdag d. 22. februar kl. 19.00 får vi besøg fra Marine Hjemmeværnet i Århus i Yachtklubbens klubhus.

Flotiljechef Henrik Mortensen vil fortælle om Marine Hjemmeværnets mange opgaver indenfor overvågning, søredning, bevogtning og havmiljø i samarbejde med bl.a. politi, skat og andre myndigheder.
Vi får her lejlighed til at komme nærmere ind på:

– søredning og hjemmeværnskutternes rolle i forbindelse med søredningsaktioner.

– Hvordan bør vi lystsejlere forholde os, når alarmen går på VHF radioen og man over       radioen hører med på en redningsaktion?

– Hvornår er situationen ombord så alvorlig, at man som lystsejler bør trykke på DISTRESS-knappen på VHF’en

– Hvad sætter man igang, hvis man udsender et distress signal

Svend Donby vil fortælle om hvordan hypotermi opleves.

“Mand over bord” er en livstruende situation, og der er risiko for Hypotermi. Svend faldt ned med en F100 jager en vinterdag i Østersøen og blev reddet i sidste øjeblik.

Vi ser frem til en spændende klubaften på onsdag, hvor mange af jer forhåbentlig har lyst til at deltage.