Hjem » Sæsonafslutning – Tunø Rundt

Sæsonafslutning – Tunø Rundt

Denne søndag var sejlerskolens elever samt andre interesserede klubmedlemmer mødt op for at sejle Tunø rundt med et frokoststop på øen.

Vejret var perfekt til sejlads: blå himmel og god vind fra vest – som godt nok så ud til også kunne blive lidt stram op af dagen. Der var besætninger til i alt 6 både, som alle strøg afsted på plat læns mod Tunø.

Der blev sejlet nordom og små 3 timer senere lå alle fortøjret langs broerne på Tunø. Medbragte sager blev indtaget og mange benytte sig af muligheden for at købe nogle friske Tunøgrøntsager med hjem.

Så skulle vi hjem igen. Denne gang syd om – og nu på ren bidevind i tiltagende styrke og skumtoppede bølger. Så det gik rask derudaf og alle fik saltvand i håret. Bådene blev godt spredte i søerne og ved 17-tiden var de fleste hjemme igen til moleøl og en sidste snak.