Hjem » Indbydelse

EGÅ SEJLKLUB indbyder til

Hovedkapsejlads
Søndag den 18. september 2016

Egå Sejlklub indbyder hermed til en dejlig kapsejladsdag på Århusbugten.

Vi starter med fælles morgenbrød og kaffe i klubhuset fra kl. 8:15.
Sejladsen afvikles som en stjernesejlads efter udlagte mærker, hvor rækkefølge vil blive meddelt i klubhuset på et skippermøde kl. 9:00 og på opslagstavlen samme sted.

Første start kl. 10:00.
Løbsinddeling vil være afhængig af de tilmeldte både. Der er en tidsfrist på 5 timer, så vi kan få en god dag på vandet og alligevel komme hjem i ordentlig tid.

Der sejles efter de i Kapsejladsreglerne definerede regler inkl. Skandinavisk Sejlerforbunds og Dansk Sejlunions forskrifter, samt sejladsbestemmelserne for Egå Sejlklubs Hovedkapsejlads. Handicapsystemet vil være DH, hvor vi anvender GPH sømiletiderne for kølbåde og Texel-mål for flerskrogsbåde. Bådens måltal, der sejles efter, er det mål, der er gældende den 15-09-2016 kl. 22:00. Gyldigt målebrev er påkrævet.

Flerskrogsbåde: Separat løb for flerskrogsbåde gennemføres ved mindst 3 tilmeldte både.

Deltagergebyret er på 250 kr. som bedes indbetalt via netbank til: Regnr. 6192, kontonr. 0008225001 Husk at opgive bådnavn samt skippers navn og antal besætningsmedlemmer. Prisen inkluderer kaffe og brød inden start (i ES klubhus). Der uddeles løbspræmier for hver 3. startende båd.

Præmier uddeles i Egå Sejklubs klubhus efter sejladsen.

Tilmelding senest tirsdag den 13. september kl. 22:00 via hjemmesiden eller på ophængte lister ved Egå Sejlklubs klubhus kl. 20:00.
Sejladspapirer afhentes før skippermødet i klubhuset fra kl. 8:30 – 9:00 på løbsdagen.